Volt e-truck vznikl jako ryze koncepční návrh silničního tahače na elektrický pohon, který by splňoval směrnice pro mezinárodní provoz v rámci Evropské unie. Cílem bylo vytvoření dopravního prostředku reflektujícího alternativní pohon s využitím moderních technologií. Nový, charakteristický design se na první pohled odlišuje od konvenčních zástupců této třídy.
Tvarové řešení kombinuje velké čisté plochy s dynamickými křivkami v logickém uspořádání. Snahou bylo vytvoření vozidla s nízkým aerodynamickým odporem a tím podpoření hlavní myšlenky konceptu. Záměrem grafického rozdělení přední části a zároveň celé kabiny bylo vizuální odlehčení vozidla a tím i jeho vnímání. Kompletní vzhled je podpořen hlavním i doplňkovým osvětlením.
Dobíjení baterií
Umístění dobíjecích konektorů se nachází ve spodní části kabiny na straně řidiče. Jejich poloha je zvolena záměrně pro bezprostřední kontakt se soustavou baterií a snadný přístup k obsluze. K dobíjení je možné využít dva typy konektorů. Celý proces je doprovázen ambientním osvětlením ve spodní části vozidla.
Kompletní řešení s návěsem
Součástí návrhu je také speciálně vytvořený návěs, pro dosažení co nejefektivnější jízdy. Tvar návěsu navazuje na již navrženou ideu konceptu. Snižující se koncová část návěsu odvádí proudící vzduch z jízdní soupravy a tím zlepšuje její přítlak. Spodní část je zakrytována bočním panelem, který je v případě nutnosti možné snadno otevřít elektronicky i manuálně.
Aerodynamika
Maximální dojezd vozidla je stěžejním kritériem v silniční přepravě a proto byl kladen velký důraz na aerodynamiku celého vozidla včetně návěsu. Kabina řidiče se směrem dozadu rozšiřuje (tzv. bullet shape), čímž se docílí hladšího obtékání proudícího vzduchu kolem vozidla.
Baterie umístěné ve spodní části tvoří s podvozkem rovnou plochu a díky tomu je proud vzduchu usměrňován přímo pod vozidlem. Zadní zakrytovaná náprava má za účel odvádět proudící vzduch z tahače na návěs bez větších ztrát. Zároveň s podsvíceným logem vytváří efektivní futuristický prvek.
Zpětná zrcátka byla nahrazena kamerovým systémem umístěným nad bočními okny. Působí decentně a zapadají do kompozičního řešení. Jejich vliv na odpor vzduchu je minimální.
Hlavním přínosem této práce je návrh systému aktivního snížení aerodynamického odporu (viz animace). Jedná se o pohyblivou, elektronicky řízenou konstrukci, která je součástí kabiny. Tento systém slouží ke snížení odporu vzduchu mezi kabinou a návěsem. Tvarování vizuálně navazuje na zbytek vozidla, nevyčnívá a působí minimalisticky a jednotně.